Wij streven naar meer kwaliteit en veiligheid in het zorg-domein, hiermee creëren wij van een veilige werk- en woonomgeving voor zorgprofessionals, cliënten en patiënten.
Om onze kwaliteit naar een hoger niveau te tillen hebben we een gecertificeerde training ontwikkeld. Zodat jij als veiligheidsprofessional meer kennis, bewustzijn en vaardigheden ontwikkelt.
Hierdoor maken wij samen de zorg veiliger. Doe jij mee?
- Ontwikkel een dieper begrip van effectieve communicatie en herken potentiële struikelblokken die je wilt vermijden voor naadloze interacties.
- Onderzoek je unieke sterke punten en uitdagingen bij het omgaan met cliënten en patiënten, en ontdek manieren om je vaardigheden te optimaliseren.
- Leer meer over de onbewuste signalen die je uitzendt en begrijp hoe deze van invloed kunnen zijn op je interacties met cliënten en patiënten.
- Verdiep je in de oorzaken van agressie, identificeer de relevante factoren en ontwikkel strategieën om positieve invloed uit te oefenen op agressieve situaties.
- Zorg ervoor dat je nauwkeurig aansluit bij wat de cliënt of patiënt nodig heeft.
- Leer emoties bij de cliënt/patiënt tijdig op te merken en effectieve de-escalatietechnieken toe te passen.
- Ontwikkel de vaardigheid om constructieve gesprekken te voeren met de cliënt/patiënt en mogelijk andere betrokkenen zoals zorgprofessionals, na een escalatie.
- Wees bewust van je eigen emoties in lastige situaties en leer hoe je hier op een effectieve manier mee kunt omgaan.
De basistraining is een volledige dag van 09:00 tot 17:00. Lunch is inbegrepen.
Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de E-learning 'Omgaan met Agressie'. In de E-learning leer je het ABCD-model over de verschillende soorten agressie en hoe je hiermee om moet gaan. Daarnaast wordt er verder ingegaan op de verwerking van incidenten en hoe jij zelf in balans blijft.
- Kennismaken, uitleg en doelstellingen bespreken
- Stilstaan bij de leerwensen en casuïstiek bespreken
- Communicatieprincipes en 'boven en onder' proces
- Nabespreking E-learning en ABCD-model
- Leerdoel van de middag SMART opstellen
- Met een acteur praktisch aan de slag met de leerdoelen
- Aansluiten bij de cliënt/patiënt op inhoud, procedure, proces, relatie en effectief kunnen schakelen tussen deze niveau's
- Herkenning van en handelen naar de mate van emotioneel/agressief gedrag
- De-escalerend communiceren met cliënten die gefrustreerd zijn/raken
- De relatie herstellen na een escalatie
- Evaluatie
- Gezamenlijke afsluiting
Bij de SureCare basistraining ben je een volledige dag bezig met je eigen ontwikkeling. Het traject heeft - buiten de training op locatie - ongeveer 2 a 3 uur aan zelfstandig leren in de E-learning.
Als Zorgsupporter met deze gespecialiseerde training geniet je van het privilege van prioriteit bij opdrachten. Werkgevers zoeken naar experts die weten hoe ze effectief om moeten gaan met het gedrag van cliënten en patiënten.
Maak van je investering in zelfontwikkeling een slimme zakelijke zet. De kosten van deze opleiding zijn aftrekbaar, waardoor je niet alleen in jezelf investeert, maar ook je financiën optimaliseert. De daadwerkelijke kosten bedragen €200,- exclusief BTW.